NODAs tjenestedesignprogrammet handler om kompetanseheving innenfor tjenestedesign i Nord-Norge.
NODAs tjenestedesignprogram handler om kompetanseheving innen tjenestedesign i Nord-Norge.
Målet til NODA til Tjeneste er å gjøre Nord-Norge ledende i bruk av tjenestedesign.
NODA til Tjeneste har gjennomført to nordnorske program på to år med deltakere fra privat og offentlig sektor og designere fra ulike steder i Nord-Norge.
2020-2022: NODA tilbyr Tjenestedesignworkshops og korte program til kommuner og bedrifter i Nord-Norge. Bare å ta kontakt for mer informasjon.
2019: NODA til Tjeneste 2.0 har hatt 17 deltakere. 7 designere (NODA medlemmer) og 5 caser (2 personer per case) fra kommuner i Nord-Norge. Programmet var støttet av Troms fylkeskommune og Nordland Fylkeskommune.
2018: NODA til Tjeneste 1.0 program har hatt 30 deltakere: 10 designere (NODA medlemmer) og 10 caser (2 personer per case) fra privat og offentlig sektor. Programmet var støttet av Troms fylkeskommune, Nordland Fylkeskommune og Kulturrådet.
Aktiviteter:

Besøksforvaltning er også samfunnsutvikling
Verdifulle erfaringer med designdrevet utvikling for og med Fjordgård og Senja kommune

Tjenestedesign i besøksforvaltning
Gjennom designdrevet innovasjonsprosess har Plenum sammen med NODA+ vært med å utvikle Sarafossen som destinasjon.

Workshop: Tjenestedesign
Er tjenestedesign et egnet verktøy for tjenesteutvikling?
Hvordan kan tjenestedesign ruste reiselivet i en post-pandemisk hverdag?

Senja med tjenestedesign som verktøy
NODA sammen med medlemsbedrift Plenum hjelper Senja kommune med å utvikle den nye besøkstrategi.

Workshop: Tjenestedesign
Er tjenestedesign et egnet verktøy for tjenesteutvikling?
Vi møtes i Karasjok